Bu Blogda Ara

Hediyeci Ejderha Dibo - Gift Dragon

Canımın içi tatlı kızım anası gibi hep değişik şeyleri beğeniyor :) Milletin kızı mini mause lu, barbie'li oyuncaklar isteye dursun bizimki geçen sene (2013) yaş günü hediyesi olarak Hediyeci Ejderha Dibo istiyorum diye tutturdu. 


Bütün interneti gezindim ama malesef böyle bir oyuncak yok. Sadece Güney Kore'de satılan bezden bebekleri var burada  ama cesaret edemedim almaya... 

İş Başa düştü... Sen yapıcaksın Dilek artık dedim... Varmıdır bir örneği diye arandım tarandım bunu bulduysamda orjinaline çok benzemeyen bir Amigurumi olduğu için (sanırım mükemmeliyetçilik gibi bir sorunum var) baştan sona kendime ait bir çalışma olsun istedim. 

Örgüden pek anlamayan ben deniz bir maceraya başladık ama bakalım sonuç ne olacak :)

Elbette öncelikle mor ve lila renkli ip aldım. Evde ucu yanmış turuncu polardan bir elbezim ve çok az fıstık yeşili ipimde vardı. 


Önce netten bulduğum Dibo resimlerini iyice bir inceledim. Sonra kafamda şablonlar oluşturdum. 

fıstık yeşilinden ayak uçlarını, mor ve liladan kanatlarını ördüm. 


baş, sırt ve kuyruk kısmını mordan, göbek, kuyruk içi kısmını liladan bütün ördüm.







Parçaların hepsini birleştirip diktikten sonra turuncu polardan ağzını diktim. Bu kısım zor oldu. Zira dudak kenarları dolgun yarım bir ağız yapmam gerekiyordu. 


Göbek kısmını örerken bir miktar açıklık bırakmıştım. Oraya önce fıstık yeşili bir fermuar diktim. Sonra fermuarın içine astar geçirdim.  



sıra geldi gösleri yapmaya.  önce tıpla  çanak şeklinde mor iplikten iki yuvarlak göz çukuru ördüm. İçine az biraz elyaf koydum. 
  

silikonla aldığım büyük beyaz düğmeleri bu içi elyaflı göz çukurlarına yapıştırdım. 



daha düzgün görünmesi için düğme etrafına mor iplikten sarıp silikonla yapıştırdım. Düğmelerin üstüne yuvarlak siyah keçe yapıştırdım. Göz bebeği babında ;)


                                         

veeee bütün parçaları birleştirdiğimde tabiki bebeğin içini elyafla doldurdum. Ejdarhanın sırtına fıstık yeşili kalın keçeleri yapıştırıp gözleride dikince Dibomuz hazır oldu.




nasıl benzemiş mi? :) Fermuarın ucundaki "D" harfinide keçeden yaptım. 


bu arada atlamışım. Önüne yaptığım küçük cebin içine küçümen bir hediye kutusu yerleştirdim. Bir iple cepin içine diktim. Hediye kutusunun içine de prenses tacı şeklinde pembe küpeler koymuştum. Tabi benim tatlı kızım o gün o kutuyu koparıp küpeleri de bir iki güne kaybetti :)


Hiç yorum yok: